0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس منطقه ای سیرد
بررسی وضعیت و ابعاد پذیرش مسئولیت اجتماعی در شرکت توزیع نیروی برق فارس و رتبه بندی این عوامل
نویسندگان :
بیژن رضایی
1
الناز حبیب زاده
2
مجتبی پارسایی
3
1- شرکت توزیع برق فارس
2- دانشگاه اصفهان
3- شرکت توزیع برق فارس
کلمات کلیدی :
مسئولیت اجتماعی، مدل کارول، شرکت توزیع نیروی برق فارس،رتبه بندی عوامل
چکیده :
در طول چند دهة گذشته، به ویژه در دو دهة اخير علاقه رو به رشدی به پژوهش درخصوص رفتار شرکتها و تأثير رفتار آنها بر جامعه به وجود آمده است. با توجه به پيچيده شدن ارتباط شرکتها با یکدیگر و همچنين با دولت و افراد حاضر در جامعه، شرایطی به وجود آمده است که شرکتها باید نه تنهابه بهره وران، بلکه به تک تک مردم پاسخگو باشند. ضرورت پاسخگویی و توجه به سایر گروههای اجتماع و و همچنين آثار زیست محيطی ناشی از فعاليتهای بنگاه اقتصادی موجب ظهور پدیده ای به نام مسئولیت اجتماعی گردیده است[1]. مسئولیت اجتماعی براین ایده استوار است که شرکت ها نباید فقط به دنبال سود خودشان باشند، بلکه همچنین باید در مورد تاثیر فعالیت هایشان بر جامعه آگاه باشند[2]. مسئولیت اجتماعی سازمان، مجموعه وظايف و تعهداتی است که سازمان بايستی در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه ای که در آن فعالیت می کند انجام دهد. مسئولیت اجتماعی سازمان رويکردی جامع به ملاحظات اقتصادی، اجتماعی، زيست محیطی و حفاظت از منافع ذينفعان، بهبود کیفیت زندگی شهروندان، و تغییر نگرش های شخصی است [3]. هدف از این مقاله بررسی وضعیت مسئولیت اجتماعی و ابعاد آن در شرکت توزیع نیروی برق فارس و همچنین رتبه بندی این عوامل در سال1400 است. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان شرکت توزیع برق فارس می باشند که شامل 2046 نفر می باشد. با استفاده از جدول مورگان تعداد 327 نفر به عنوان نمونه به صورت تصادفی انتخاب شدند. داده های مرتبط با مسئولیت اجتماعی و ابعاد آن با استفاده از پرسشنامه استاندارد مدل کارول جمع آوری گردیدند. جهت بررسی روایی صوری در جامعه مطالعه شده، از نظر اساتید و خبرگان استفاده شده است و پایایی ابزار تحقیق با روش آلفای کرونباخ در یک نمونه اولیه به حجم 30 نفر بررسی شده است که نشان دهنده روایی و پایایی مناسب ابزار پژوهش است. به منظور تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از دو نرم افزار SPSS و Expert choice استفاده شده است، با توجه به اهداف و سوالات پژوهش از آمار توصیفی (جدول توزیع فراوانی و میانگین) و آمار استنباطی (آزمون T تک نمونه ای) استفاده شده است و جهت رتبه بندی ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی از نرم افزارExpert Choice استفاده گردیده است. نتایج تحقیق نشان داد ، در بین ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی ، بعد اخلاقی دارای بالاترین میانگین امتیاز است و کم ترین امتیاز مربوط به بعد مسئولیت پذیری اقتصادی است. بعد مسئولیت پذیری قانونی و اجتماعی نیز در جایگاه دوم و سوم قرار دارند
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پیش بینی مصرف ماهانه مشترکین عادی شرکتهای توزیع نیروی برق
بیستون حسینی - احسان مهدوی - شاپور پایدار - علی رازیانی - سامان دهقانیان
بررسی تحلیلی علل آسیب مقره های سیلیکون رابری فشار متوسط در شبکه هوایی توزیع برق استان البرز و ارائه راهکار
محمد رضا قاسمی - امیر عباس شایگانی اکمل - فرامرز اشجعی
تنظیم ولتاژ در فیدرهای توزیع با کنترل دو مرحلهای تپ-چنجر و منابع ذخیرهساز انرژی در حضور نیروگاههای خورشیدی توزیع شده
عباسعلی جوان - الهام صادقی - امین سعادت
A Voltage/Frequency Variation-aided Load Shedding for Emergency Control of Islanded Microgrids
Mohammad Azimi - Mobin Naderi - Hassan Bevrani
نقش پایش وضعیت برای نگهداری و تعمیرات، در طول عمر کلیدهای شبکههای توزیع
حسام فیاضی - علی اصغر رضی کاظمی - علیرضا فریدونیان
مدیریت استعلامات شرکت توزیع برق شهرستان مشهد با استفاده از سامانه اطلاعات مکانی (GIS)
مجتبی فتحی - حسین صدیقی - ابوالفضل قارزی - احسان کهیازی
Electrical Power Management in an Energy Hub System Considering Hybrid Renewables
حمیدرضا Sadegh - Javad Ebrahimi - Abolfazl Habili
توسعه روش های نوین بهبود حفاظت شبکه های توزیع برق در حضور منابع تولید پراکنده با استفاده از شبیه سازی ETAP
حسین منصوری - حمید رضا جلایر - وحید قاضی پور
پیش بینی و مدلسازی بار جهت کاهش تلفات در شبکه توزیع (مطالعه موردی فیدر لاله زار شهرستان دشتستان)
زینب زارعی - یاسین هژبریان
روش محاسبه ضریب زیان توان راکتیو در مشترکین دیماندی
محمدرضا فخاری - سعید افلاکیان - حمیدرضا آقائی - مهدی ایکدری - محمدمهدی علائی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1