0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس منطقه ای سیرد
بررسی وضعیت و ابعاد پذیرش مسئولیت اجتماعی در شرکت توزیع نیروی برق فارس و رتبه بندی این عوامل
نویسندگان :
بیژن رضایی
1
الناز حبیب زاده
2
مجتبی پارسایی
3
1- شرکت توزیع برق فارس
2- دانشگاه اصفهان
3- شرکت توزیع برق فارس
کلمات کلیدی :
مسئولیت اجتماعی، مدل کارول، شرکت توزیع نیروی برق فارس،رتبه بندی عوامل
چکیده :
در طول چند دهة گذشته، به ویژه در دو دهة اخير علاقه رو به رشدی به پژوهش درخصوص رفتار شرکتها و تأثير رفتار آنها بر جامعه به وجود آمده است. با توجه به پيچيده شدن ارتباط شرکتها با یکدیگر و همچنين با دولت و افراد حاضر در جامعه، شرایطی به وجود آمده است که شرکتها باید نه تنهابه بهره وران، بلکه به تک تک مردم پاسخگو باشند. ضرورت پاسخگویی و توجه به سایر گروههای اجتماع و و همچنين آثار زیست محيطی ناشی از فعاليتهای بنگاه اقتصادی موجب ظهور پدیده ای به نام مسئولیت اجتماعی گردیده است[1]. مسئولیت اجتماعی براین ایده استوار است که شرکت ها نباید فقط به دنبال سود خودشان باشند، بلکه همچنین باید در مورد تاثیر فعالیت هایشان بر جامعه آگاه باشند[2]. مسئولیت اجتماعی سازمان، مجموعه وظايف و تعهداتی است که سازمان بايستی در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه ای که در آن فعالیت می کند انجام دهد. مسئولیت اجتماعی سازمان رويکردی جامع به ملاحظات اقتصادی، اجتماعی، زيست محیطی و حفاظت از منافع ذينفعان، بهبود کیفیت زندگی شهروندان، و تغییر نگرش های شخصی است [3]. هدف از این مقاله بررسی وضعیت مسئولیت اجتماعی و ابعاد آن در شرکت توزیع نیروی برق فارس و همچنین رتبه بندی این عوامل در سال1400 است. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان شرکت توزیع برق فارس می باشند که شامل 2046 نفر می باشد. با استفاده از جدول مورگان تعداد 327 نفر به عنوان نمونه به صورت تصادفی انتخاب شدند. داده های مرتبط با مسئولیت اجتماعی و ابعاد آن با استفاده از پرسشنامه استاندارد مدل کارول جمع آوری گردیدند. جهت بررسی روایی صوری در جامعه مطالعه شده، از نظر اساتید و خبرگان استفاده شده است و پایایی ابزار تحقیق با روش آلفای کرونباخ در یک نمونه اولیه به حجم 30 نفر بررسی شده است که نشان دهنده روایی و پایایی مناسب ابزار پژوهش است. به منظور تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از دو نرم افزار SPSS و Expert choice استفاده شده است، با توجه به اهداف و سوالات پژوهش از آمار توصیفی (جدول توزیع فراوانی و میانگین) و آمار استنباطی (آزمون T تک نمونه ای) استفاده شده است و جهت رتبه بندی ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی از نرم افزارExpert Choice استفاده گردیده است. نتایج تحقیق نشان داد ، در بین ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی ، بعد اخلاقی دارای بالاترین میانگین امتیاز است و کم ترین امتیاز مربوط به بعد مسئولیت پذیری اقتصادی است. بعد مسئولیت پذیری قانونی و اجتماعی نیز در جایگاه دوم و سوم قرار دارند
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تجربیات حاصل از پیاده سازی سیستم برنامه ریزی هوشمند توزیع PBS
شهرام مرادی
ردیابی نقطه توان حداکثر سیستم فتوولتائیک در شرایط تابش نور متغیر توسط روش آنلاین شبکه عصبی مصنوعی با دادههای روش هدایت افزایشی
یاسر سرحدی - علی اصغر نظام - سعید سوری
نقش پایش وضعیت برای نگهداری و تعمیرات، در طول عمر کلیدهای شبکههای توزیع
حسام فیاضی - علی اصغر رضی کاظمی - علیرضا فریدونیان
امکان سنجی اقتصادی اجرای بازار برق محلی و تبادل نظیر به نظیر انرژی در کشور ایران با توجه به تعرفه های مصوب خرید و فروش برق
محمد صداقت - اسماعیل رک رک - میثم دوستی زاده
بهبود تابآوری شبکه توزیع با بازیابی پساسوانح طبیعی، با بهینهسازی گسیل گروههای تعمیرات و بهرهبرداری تولید پراکنده
علیرضا فریدونیان
شناسایی خطوط با اولویت بالا در شبکه توزیع برق استان تهران، به منظور ارتقاء تاب آوری با استفاده از روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی- ویکور
حمید پدرام فر - افشین بهتوئی - حسن جلیلی
شناسایی مصرف برق مشترکین دارای نقصان به کمک داده کاوی
عرفان پورمحمدحسین - محمدمهدی قاسمی - سیدمحمد محیطی
مدیریت هوشمند مصرف برق روشنایی معابر شهری با استفاده از IOT
سید مهدی نوربخش - اسماعیل فیروزی - حمید فلقی
بکارگیری روشی نوین جهت تخمین بار خودروهای الکتریکی در شبکه توزیع
محمد علی برومند - سید میلاد حسینی کاوکانی - رضا صداقتی
توسعه روش های نوین بهبود حفاظت شبکه های توزیع برق در حضور منابع تولید پراکنده با استفاده از شبیه سازی ETAP
حسین منصوری - حمید رضا جلایر - وحید قاضی پور
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1